HVEM ER VI?

Vi er en gruppe dedikerede personer med et stort håndboldhjerte, der har et årelangt engagement i foreningsarbejdet med unge- og seniorhåndbold i Holstebro.

I april 2020 afsluttede vi samarbejdet med TTH Holstebro, med det formål at tilsikre den fortsatte eksistens af et dameliga hold i Holstebro.

Vi har sat os nogle klare og realistiske mål, som vi mener at vi kan opfylde.

For at nå i mål har vi brug for dig og din virksomhed som partner og sponsor, så vi i fællesskab kan fastholde et dameligahold og på sigt løfte holdet op på det højeste niveau. Dermed får vi mulighed for at konkurrere og markedsføre Holstebro Håndbold og din virksomhed i hele Danmark.

Holstebro Håndbold 90 og en dedikeret bestyrelse er drivkraften bag Holstebro Håndbold.

Holstebro Håndbold spiller på Holstebro Håndbold 90 holdlicens i DHF.

Mission, Vision og Værdisæt for Holstebro Håndbold

Mission:

Holstebro Håndbold vil være Vestjyllands dameligaklub – bygget på sande og bæredygtige værdier, der sikrer rammerne for et seriøst og elitepræget håndbold miljø.

Vision:

Visionen er, at skabe et talentmiljø, hvor udsigten til at blive ligaspiller er reel og indenfor rækkevidde. Vi vil tilbyde træning og udvikling på et højt håndboldfagligt niveau, der matcher de tilbud, som findes i topklubber i Danmark og samtidigt sikre at håndbold og uddannelse går hånd i hånd.

Værdisæt:

• Vi dør med håndboldskoene på
  • Fight, vilje og glæde
  • Sponsorerne er en del af holdet
  • Hjemmekampene skal være ”en fest i Vest”.

Overordnede mål:

1. At fastholde og udvikle kvindehåndbolden i Holstebro og omegn på liga niveau.
  2. At udvikle et stærkt og elite præget håndboldmiljø til de mange unge talenter i Holstebro og omegn.
  3. At fastholde den dybe forankring i Holstebro Håndbold 90 i sunde foreningsmæssige principper.
  4. At sikre kontinuiteten i driften af Holstebro Håndbold A/S, samt økonomisk og organisatorisk bæredygtighed over en længere tidshorisont.
  5. At udvikle et stærkt og gensidigt partnerskab med sponsorer, supportere og samarbejdspartnere i og omkring Holstebro Håndbold A/S.

Sportslig målsætning:

Elite:

Inden for 2-3 år at opnå en plads i slutspillet.

2020-2022: Konsolidere holdet i ligaen.

2023-2024: Opnå en plads i slutspillet med 50% egne talenter

Talent:

Hvert år skal minimum to ungdomsspillere indlemmes i ligatruppen.

2020-2022: U17 og U19 i ungdomsligaen.